Prva generacija digitalnih dentalnih tehničara

Kažu da svatko na ovom svijetu ima neku svoju misiju. Izgleda da je misija obitelji Marušić kroz već treću generaciju biti pokretač.

Gordana Marušić – 1974. g. pokreće prvu privatnu stomatološku ordinaciju u Splitu

Hrvoje Marušić - 1989. g.  pokreće prvu privatnu tvrtku za prodaju stomatološkog materijala i opreme, 1994. – pokreće prvi i do sada jedinu privatnu zdravstvenu školu u RH

Bartul Marušić – 2016. g. uvodi  digitalnu  dentalnu tehniku u program obrazovanja.

Naime, 20.10.2016. u sklopu programa usavršavanja za specijalista fiksne dentalne tehnike,  od ove godine kreće  edukacija za digitalnog dentalnog tehničara, izuzetno traženo zanimanje na današnjem tržištu rada. U tu svrhu opremljen je novi digitalni dentalni laboratorij – prvi takav školski laboratorij u Europi.

Gosti na otvaranju bili su kolege iz zagrebačke i zadarske zdravstvene škole, predstavnici  Komore dentalne medicine, Stomatološke poliklinike i Stomatološkog fakulteta u Splitu.

O čemu se zapravo radi?

Strelovit razvoj  novih tehnologija  prije nekoliko godina  doveo je do nove ere  i u stomatologiji poznatije pod nazivom CAD-CAM tehnologija.

Što je CAD-CAM?

CAD-CAM je skraćenica za engleske pojmove computer-aided design / computer-aided manufacturing (kompjuterski potpomognuti dizajn / kompjuterski potpomognuta izrada).

Temelji se na računalnom 3D programu pomoću kojeg se savršeno precizno dizajniraju protetski nadomjestci  te glodalice pomoću koje se ti  protetski nadomjestci frežu u željenom materijalu.

Prednosti ove tehnologije koja se već desetljećima primjenjuje u brodogradnji, automobilskoj, zrakoplovnoj i svemirskoj tehnologiji, i zbog kojih se uvodi i u stomatologiju su sljedeće:

  • daleko veća  preciznost izrade rada  zahvaljujući radnom polje veličine ekrana (umjesto do sada veličine zuba) te glodalici (robotu koji freže dizajnirani rad u materijalu koji želimo). Na ovaj način u potpunosti je uklonjena mogućnost greške koja je pri ručnoj izradi uvijek prisutna.
  • savršen anatomski oblik i dizajn protetskog rada
  • poboljšana brzina izrade radova
  • skraćen broj posjeta pacijenta od početka izrade do gotovog rada
  • kvaliteta rada zadovoljava najviše standarde struke

Tržište rada stručnjake na ovom području uglavnom profilira iz redova zaposlenika koji već rade u laboratoriju, kroz šture tečajeve i edukaciju koju jednokratno ili uz skupe naknade pruža sam proizvođač, pa su poslodavci i djelatnici nerijetko suočeni s problemima na tom području.

Prvi smo školski, edukacijski centar koji nudi program obrazovanja za ovo zanimanje u trajanju jedne školske godine.

Istaknuli bismo našeg partnera u ovoj edukaciji, a i inače našeg suradnika, koji je svojim dugogodišnjim radom stekao međunarodno priznat ugled na polju dentalne tehnike uopće, a posebno  na polju digitalne dentalne tehnike, gosp. Vjekoslava Budimira, dent.teh.

Vjekoslav  Budimir vlasnik je  stomatološke poliklinike Futura Dent Estetica iz Zagreba te od 2005. službeni je Ivoclar Vivadent demonstrator  te godišnje održava desetke tečajeva. Internacionalni je predavač na temu CAD/CAM tehnologije i visoko estetske bezmetalne stomatologije. Ali iznad svega vizionar čija je želja, kako to on sam kaže: „Poboljšati kvalitetu i struke,  ali prvenstveno kvalitetu usluge pacijentu. Nikad ne smijemo zaboraviti da nam je pacijent primarno ishodište i konačni cilj.“

„Nakon jednogodišnjeg obrazovanja, naš će  polaznik  biti kompetentan  izdizajnirati svaki  protetski rad – drugim riječima biti potpuno spreman za  tržište rada” – tvrdi gosp. Budimir.

Poslodavci s kojima surađujemo, i čije potrebe osluškujemo, su već poslali svoje predbilježbe za one koji završe.

Svi mi, koji nakon svog završenog školovanja nismo imali osjećaj  kompetentnosti za radno mjesto, svi mi koji smo kao poslodavci zapošljavali  osobe koje su tek završile obrazovanje i za koje smo se uvijek iznova  uvjerili kako nažalost znaju malo ili ništa od potrebnih znanja i vještina – svi mi znamo što znači imati vještine koje se traže tj. dobiti zaposlenika kojeg ne treba  učiti.

Kurikularna reforma se i događa zbog  nesrazmjera između znanja i vještina koje učenici nakon završenog obrazovanja  imaju – i znanja i vještina koje se zaista traže na tržištu rada.

Mi s ponosom možemo reći da ne moramo čekati provođenje kurikularne reforme.

Mi kurikularnu reformu  već sada živimo.

Marija Pavlinović, dr.med.dent.
Voditeljica dentalne struke DCM

 

Comments are closed.